Porady

10 zasad skutecznej aplikacji

1.    Profesjonalny adres e-mail.

Postaw na profesjonalizm. Adres typy anulka@buziaczek.pl zostaw na kontakt ze znajomymi. Wysyłając aplikację na dowolne stanowisko przedstaw się, jako osoba kompetentna i z wyczuciem. Najlepszy adres mailowy to taki, który od razu Cię przedstawia, np. imię_nazwisko@nazwa.domeny.pl

2.    Biznesowe zdjęcie.

Fotografia, którą załączasz w dokumentach jest Twoją wizytówką. Pamiętaj by zdjęcie przedstawiało osobę elegancką, profesjonalną, która potrafi dopasować swój wizerunek do okoliczności biznesowych.

  • Kobiety – elegancka koszula, delikatny makijaż, włosy spięte lub gładko uczesane, subtelna biżuteria.
  • Mężczyźni – elegancka koszula, krawat (opcjonalnie), marynarka, ogolony lub z zadbanym zarostem.
  • Pamiętaj o uśmiechu.

3.    Selekcja danych.

Przygotowując CV dokonaj selekcji danych z zakresu doświadczenia zawodowego. Dostosuj opis do profilu stanowiska, na które aplikujesz.

4.    Chwal się.

Pisząc list motywacyjny pamiętaj, aby nie powielać danych z CV. To dokument, w którym wyjaśniasz dlaczego chcesz pracować w danej firmie/branży/na danym stanowisku; przedstawiasz swoje doświadczenie za pomocą opisu konkretnych sytuacji, w których wykorzystałeś swoje kompetencje i umiejętności oraz wskazujesz potencjalnemu pracodawcy dlaczego to właśnie Ty jesteś najlepszym kandydatem na dane stanowisko.

5.    Długość dokumentów.

Pamiętaj aby Twoje CV zmieściło się maksymalnie na dwóch stronach A4 bez względu na długość Twojego dorobku zawodowego. LM nie powinien być dłuższy niż jedna strona A4.

6.    Oświadczenie.

Pamiętaj aby zawrzeć w dokumentach zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

7.    Nazwa i format pliku.

Rekruterzy dostają średnio 400 dokumentów aplikacyjnych dziennie. Umieszczając je w jednym folderze przypisanym danej rekrutacji często mają problem z dokumentami o tych samych nazwach cv.doc, które w żadnej sposób nie pokazują, kto jest nadawcą wiadomości oraz utrudniają wyszukanie Twoich dokumentów spośród tysięcy innych. Daj się znaleźć i nazwij swoje dokumenty właściwie, najlepiej – imię_nazwisko_CV.doc, imię_nazwisko_LM.doc. Pamiętaj, że jedyne dopuszczalne formaty to doc. i pdf.

8.    Błędy.

Gramatyczne, ortograficzne, stylistyczne, rzeczowe są niedopuszczalne w dokumentach aplikacyjnych. Pamiętaj aby sprawdzić swoje CV i LM przed wysłaniem.

9.    Temat maila.

Ilość wiadomości, która każdego dnia spływa na skrzynki mailowe rekruterów liczona jest w dziesiątkach. Jeśli nie chcesz aby Twoja aplikacja zginęła w tym gąszczu - pamiętaj o dobrym zatytułowaniu swojej wiadomości. Zazwyczaj wystarczy wpisać numer referencyjny, który widnieje przy głoszeniu. Co jeśli Twoja rekrutacja jest spontaniczna? Najlepiej wtedy określić w temacie kwestie najważniejsze, czyli kim jesteś i w jakiej sprawie się kontaktujesz. Dobrym temat jest np. Aplikacja – nazwa stanowiska – imię i nazwisko.

10.    Treść maila.

Ilość wiadomości pozbawionych treści, które otrzymują Rekruterzy jest ogromna. Zalecam raz jeszcze – pozwól się zapamiętać, jako osoba profesjonalna i z dobrymi manierami. Pamiętaj o zwrotach grzecznościowych, swoich danych osobowych oraz numerze kontaktowym.

Szanowni Państwo (jeśli znasz imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za rekrutację, zwróć się personalnie do tej osoby),

w odpowiedzi na Państwa ofertę o numerze referencyjnym… zamieszczoną w portalu… na stanowisko…, przesyłam w załączeniu swoje dokumenty aplikacyjne.
Będę wdzięczny za umożliwienie mi przedstawienia swojej kandydatury w trakcie osobistego spotkania.

Z poważaniem
Jan Nowak
Tel. XXX XXX XXX

Pamiętaj – pierwsze wrażenie robi się tylko raz!

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny