Aby uzyskać lepsze efekty burzy mózgów, podziel się obciachową historią

11.12.2017

Termin burza mózgów wymyślił w latach 60. XX w. Alex Osborn, dyrektor z branży reklamowej.

Głęboko wierzył, że zespoły są w stanie generować świetne pomysły, pod warunkiem że będą trzymać się czterech zasad: członkowie powinni dzielić się wszystkimi pomysłami, jakie przychodzą im do głowy, rozwijać pomysły innych, unikać krytyki i, co najważniejsze, koncentrować się na ilości, a nie jakości. Późniejsze badania naukowe potwierdziły intuicję Osborna: grupy, które stosują się do jego zasad, wykazują większą kreatywność w pracy niż te, które tego nie robią. Na przykład w jednym z badań uczestniczące w burzy mózgów grupy, które otrzymały cele ilościowe, wygenerowały zarówno większą liczbę pomysłów (średnio 29,88), jak i znacznie więcej pomysłów wysokiej jakości (20,35) niż grupy, którym wyznaczono wyłącznie cele jakościowe (średnio 14,24 i 10,5).

Przejdź do artykułu: Aby uzyskać lepsze efekty burzy mózgów, podziel się obciachową historią

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny