Aktualności

19.10.2017 Firmy już nie szukają młodych. Teraz chcą zatrudniać pracowników 50 plus - doświadczonych i zaangażowanych

Malejąca podaż pracy i trudności rekrutacyjne sprawiają, że firmy sięgają po pracowników 50 plus.

• Rynek pracy dla osób 50 plus wyraźnie się zmienia - podkreśla analityk firmy Work Service Andrzej Kubisiak

• W ostatnich latach mieliśmy do czynienia głównie z tendencją, gdzie poszukiwani byli młodzi pracownicy, dzisiaj widzimy, że firmy coraz częściej sięgają po pracowników starszych - zaznacza.

• 27 proc. firm w najbliższych 12 miesiącach będzie planowało zatrudnienie pracowników 50 plus - wynika z badania Work Service.

• Co równie istotne - rośnie udział osób po 50. roku życia na rynku pracy - podkreśla Kubisiak.

"Widzimy, że rynek pracy dla osób 50 plus wyraźnie się zmienia" - powiedział dyrektor zespołu Analiz i Komunikacji Work Service Andrzej Kubisiak, powołując się na badanie firmy "Postawy pracodawców wobec seniorów na rynku pracy".Przejdź do artykułu: Firmy już nie szukają młodych. Teraz chcą zatrudniać pracowników 50 plus - doświadczonych i zaangażowanych

Czytaj więcej


13.10.2017 Introwertyk nie ma łatwo. 4 metody, które pomogą mu nawiązać kontakty zawodowe

Nasze naturalne cechy i predyspozycje często pomagają nam w karierze zawodowej. Jednak są i takie, które niejednokrotnie stanowią poważną barierę. Osoby nieśmiałe i introwertyczne mogą mieć problemy z nawiązywaniem relacji zawodowych, które w świecie biznesu są ogromnie istotne. Jak sobie z tym radzić?

 

Rozwój kariery w świecie biznesu jest uzależniony m.in. od umiejętności budowania relacji. Bez kontaktów z innymi ludźmi nie będziemy mogli wykonać pewnych kroków i nawet jeśli zwykle radzimy sobie sami, to czasem zwyczajnie nie o to chodzi.

Nawiązywanie i podtrzymywanie znajomości biznesowych owocuje nieocenionymi możliwościami.Jednak nie każdy z nas urodził się duszą towarzystwa i potrafi bez problemu zdobywać nowych znajomych.

Maurie Backman z portalu "The Motley Fool" przekonuje jednak, że nawet najwięksi introwertycy mogą wypracować metody, które pozwolą im w bezbolesny sposób nawiązywać kontakty.Przejdź do artykułu: Introwertyk nie ma łatwo. 4 metody, które pomogą mu nawiązać kontakty zawodowe

Czytaj więcej


05.10.2017 Czego w pracy szukają polscy pracownicy?

Obecnie jesteśmy bardziej skłonni do poszukiwania nowej pracy. Sprzyja temu nie tylko niskie bezrobocie, ale także zmiana mentalności pracowników, którzy nie przywiązują się do jednego pracodawcy. Jakimi czynnikami poza wynagrodzeniem kierują się Polscy pracownicy przy poszukiwaniu nowej posady? Atmosfera w firmie, a także możliwości rozwoju i benefity – to trzy główne czynniki, na które zwracają uwagę – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego dla firmy finansowej Wonga.

 

Prawie 80 proc. Polaków deklaruje, że jest usatysfakcjonowana wykonywaniem obecnej pracy. Z kolei 27 proc. zmieniło miejsce zatrudnienia bądź stanowisko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku. To najwyższy wynik spośród innych krajów europejskich biorących udział w badaniu „Monitor Rynku Pracy” firmy Randstad.  Zmianie miejsca zatrudnienia sprzyja sytuacja na polskim rynku – stopa bezrobocia w naszym kraju jest na rekordowo niskim poziomie. Jej szacunkowa wartość w sierpniu br. wyniosła 7,1 proc. Niskie bezrobocie sprawia, że pracownicy mogą wybierać spośród wielu ofert pracy. Ta sytuacja jest dla firm nie lada problemem. Dlatego prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć lub zatrzymać u siebie najlepszych specjalistów. W obecnych czasach konkurencyjne wynagrodzenie już nie wystarczy. Na co poza aspektem finansowym zwracają uwagę Polacy podczas poszukiwania nowego miejsca pracy?

Przejdź do artykułu: Czego w pracy szukają polscy pracownicy?

 

Czytaj więcej


03.10.2017 Czego o zarządzaniu ludźmi można nauczyć się od Napoleona?

Spojrzymy dziś na cesarza Francuzów nie jak na doskonałego stratega z pól bitewnych, ale jak na kompetentnego menedżera, który z przenikliwością potrafił zidentyfikować potrzeby podwładnych oraz we właściwy sposób na nie odpowiedzieć.

Sukces wygranych bitew to przede wszystkim sukces prostych żołnierzy – ich trudu, woli walki, motywacji. Jak Napoleon wygrał tę najmniej docenianą ze swoich potyczek? Jak zdobył serca Francuzów (a także i wielu Polaków)? Czego ta lekcja historii może nauczyć nas, strategów ze szklanych biurowców, liderów nowoczesnych przedsiębiorstw?Przejdź do artykułu: Czego o zarządzaniu ludźmi można nauczyć się od Napoleona?

Czytaj więcej


29.09.2017 Bycia interesującym można się nauczyć. Oto nawyki ciekawych ludzi

"Interesujący ludzie mają swoisty magnetyzm. Opowiadają niesamowite historie i prowadzą niezwykłe życia. Ale co czyni ich tak zajmującymi?" - pisze dr Travis Bradberry, psycholog i autor bestsellerowej książki "Inteligencja Emocjonalna 2.0" oraz założyciel TalentSmart, globalnego lidera w dostarczaniu firmom testów i treningów dotyczących inteligencji emocjonalnej.

 

Jak wyjaśnia dr Bradberry w najnowszym wpisie na LinkedIn, niektórzy ludzie z natury są dla nas interesujący, ale istnieją sposoby, by nauczyć się być bardziej angażującym. A to, jak przekonuje, prowadzi do "umacniania sieci kontaktów, zdobywania więcej klientów i bycia bardziej efektywnym".

Psycholog wymienia osiem nawyków, które do tego prowadzą, jak posiadanie pasji, próbowanie nowych rzeczy, nie podążanie za grupą i nie przejmowanie się opiniami innych, ale też mniej oczywiste - oto one.Przejdź do artykułu: Bycia interesującym można się nauczyć. Oto nawyki ciekawych ludzi

Czytaj więcej


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny